2026.04.27 soros PÜB jk

BADACSONYTOMAJ VÁROS PÉNZÜGYI, ÜGYRENDI, SZOCIÁLIS-, ÉS A VAGYONNYILATKOZATOK KEZELÉSÉVEL ÉS ELLENŐRZÉSÉVEL FOGALALKOZÓ BIZOTTSÁGA

Szám: 6/2026.

 

 

J E G Y Z Ő K Ö N Y V

 

 

Készült: Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottság 2026. április 27. napján (hétfő) 14,00 órai kezdettel megtartott soron következő, nyílt üléséről.

 

 

Jelen vannak:    Forintos Ervin                                  bizottság elnöke

                           Málik Gábor                                     bizottsági tag

                           Török Zoltán                                  bizottsági tag             

                           Nagyné Pál Zsuzsanna                    bizottsági tag            (6 fő)

                           Hegedűs Margit                               bizottsági tag

                           Tringer László                                 bizottsági tag                           

 

Tanácskozási joggal jelen van:

                           Hartai Béla                                      polgármester

                           Mékli Bernadett                              alpolgármester           (4 fő)

                           Dr. Ladányi Zsigmond                     jegyző 

                           Horváth Márta                                alpolgármester                   

                          

                           

Meghívottak közül jelen vannak:

                           Tamás Lászlóné                                pénzügyi ügyintéző

                           Gyimesi Mónika                                műszaki-igazgatási ügyintéző

                           Rakics Anna                                      VN Kft. ügyvezető

                           Molnárné Keller Csilla                       Menü Kft. ügyvezető

                           Horváth György                                könyvvizsgáló

                           Vargáné Szőke Judit                           VN Kft. könyvelő

                           

                         

                                                                                                                     

                           

  Lakosság részéről megjelent:   (0 fő)

                       

                                                              

  1. NAPIRENDEK ELŐTT

 

Forintos Ervin elnök köszönti a megjelent bizottsági tagokat, valamint a hivatali dolgozókat a bizottsági ülésen. Megállapítja, hogy 7 bizottsági tagból 6 fő jelen van, Szántai Ferencné bizottsági tag jelezte távolmaradását. A bizottság határozatképes az ülést megnyitom. Jegyzőkönyvvezetőnek felkérem Kovács Ágnest. A mai ülés meghívójában 15 napirendi pont szerepel, sorrendi módosítási kérelem nem érkezett, kérem, hogy aki a napirendi pontok tárgyalásával egyetért, kézfelemeléssel jelezze.

 

Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsága 6 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül meghozza az alábbi határozatot:

 

113/2026. (IV.27.) Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsági határozat

Napirendek és napirendi sor elfogadása

 

Badacsonytomaj Város Önkormányzatának Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsága a 2026. április 27. napi soron következő, nyílt ülésének napirendjét 15 nyílt napirendi ponttal elfogadja.

 

 

Napirendi pontok:

 

1.Badacsonytomaj Város Önkormányzata 2026. évi költségvetésének II. előirányzat módosításáról

    Előterjesztő: Hartai Béla polgármester

    Előkészítő: Tamás László ügyintéző

  1. Badacsonytomaj Város Év Tűzoltója címre javaslat

    Előterjesztő: Hartai Béla polgármester

    Előkészítő: Kovács Ágnes ügyintéző

    Meghívott: Molnár Péter tű. alezredes, tűzoltóparancsnok

  1. Badacsonytomaj VN Kft. 2025. évi beszámolója

    Előterjesztő: Hartai Béla polgármester

    Előkészítő: Rakics Anna ügyvezető

    Meghívott: Rakics Anna ügyvezető, Horváth György könyvvizsgáló

  1. Menü Kft. 2025. évi beszámolója

    Előterjesztő: Hartai Béla polgármester

    Előkészítő: Molnárné Keller Csilla ügyvezető

    Meghívott: Molnárné Keller Csilla ügyvezető

  1. A Badacsonytomaj belterület 2026 hrsz-ú ingatlannal kapcsolatos elővásárlási jog

    Előterjesztő: Hartai Béla polgármester

    Előkészítő: Horváth Márta alpolgármester

  1. A Kisfaludy-kilátó felújításával kapcsolatos kivitelezési feladatok ellátása – döntés a

    Badacsonytomaj Városüzemeltetési Nonprofit Kft. megbízásáról

    Előterjesztő: Hartai Béla polgármester

    Előkészítő: Horváth Márta alpolgármester

  1. A 288/2025. (X.29.) Képviselő-testületi határozat javítása

    Előterjesztő: Hartai Béla polgármester

    Előkészítő: Horváth Márta alpolgármester

  1. Dr. Pinterits Judit fogszakorvos kérelme a fogorvosi feladatellátási szerződés módosítására

    Előterjesztő: Hartai Béla polgármester

    Előkészítő: Horváth Márta alpolgármester

  1. Önkormányzati tulajdonban lévő ingatlanok értékesítése – versenyeztetési eljárás

    eredménye

    Előterjesztő: Hartai Béla polgármester

    Előkészítő: Gyimesi Mónika műszaki-igazgatási ügyintéző

 

 

 

  1. Badacsonytomaj 016 helyrajzi számú kivett közút vásárlási szándékának ügye

    Előterjesztő: Hartai Béla polgármester

    Előkészítő: Gyimesi Mónika műszaki-igazgatási ügyintéző

  1. Dr. Bodnár Attila jogi ügye

      Előterjesztő: Hartai Béla polgármester

      Előkészítő: Dr. Ladányi Zsigmond jegyző

  1. SZ-L BAU Kft. jogi ügye

      Előterjesztő: Hartai Béla polgármester

      Előkészítő: Dr. Ladányi Zsigmond jegyző

  1. Gesztenyesoron levő pavilonok hasznosításáról

      Előterjesztő: Hartai Béla polgármester

      Előkészítő: Gyimesi Mónika műszaki-igazgatási ügyintéző   

  1. Beszámoló a polgármester átruházott hatáskörben hozott döntéseiről

    Előterjesztő: Hartai Béla polgármester

    Előkészítő: Kovács Ágnes ügyintéző

  1. Beszámoló a lejárt határidejű önkormányzati döntések végrehajtásáról

    Előterjesztő: Hartai Béla polgármester

    Előkészítő: Kovács Ágnes ügyintéző

 

Határidő: Azonnal

Felelős:    Forintos Ervin elnök

 

 

 

  1. NAPIRENDEK TÁRGYALÁSA

 

1./Napirendi pont 

Badacsonytomaj Város Önkormányzata 2026. évi költségvetésének II. előirányzat módosításáról

Előterjesztő: Hartai Béla polgármester

Előkészítő: Tamás László ügyintéző

 

Forintos Ervin elnök felkéri a jegyző urat, hogy ismertesse az előterjesztést.

 

Dr. Ladányi Zsigmond jegyző elmondja, Szilvivel átbeszéltük, köszönjük a munkáját a pénzügyi csoportnak, csak néhány szót szólnék róla. Azokat a költségeket, azokat az összegeket kell megjelenítenünk, amik hó közben jönnek, amit előzetesen nem láttunk még februárban. Kétszer 25 millió forintról van szó, egyrészt a Kisfaludy kilátó felújítására, másrészt a Keresztúri ház felújítására, aztán ugye több mint 1,2 milliót kaptunk, ez egy egyszeri támogatás a köznevelési feladatok, magyarán a pedagógusok bérkiegészítésére. És van egy 30 millió forintos kormányhatározat alapján infrastrukturális fejlesztésre. Ennek még nincs meg a vége, ez egy lehetőség.

 

Hartai Béla polgármester hozzászólva elmondja, nem így van. Bocsánat, de az kimondottan céltámogatásként a Rózsa közre érkezett. Ugye ezt a 30 milliót úgy tudták betervezni, hogy ugye módosították azt a rendeletet. Tehát maga a felhasználási részére, a miniszter úr kihangsúlyozta, hogy ez a Rózsa köznek, oda ígérte meg és arra intézte el.

 

Forintos Ervin elnök megkérdezi a pénzügyi kollégát, hogy ez a BaBu elektromos busz akkumulátor rendszerének a cseréje, ami itt van az utolsó oldalon az árajánlat, ez miből lesz megoldva?

 

Tamás Lászlóné ügyintéző válaszában elmondja, a tartalék terhére.

 

Forintos Ervin elnök elmondja, köszönöm. Van-e még valakinek kérdése?

 

Dr. Ladányi Zsigmond jegyző megkérdezi, így van benne a Rózsa köz, vagy ezt nem kell akkor itt megjelenítenünk a rendeletben valamilyen soron?

 

Tamás Lászlóné ügyintéző válaszában elmondja, a szövegben csak annyit írtam, hogy infrastrukturális beruházások.

 

Dr. Ladányi Zsigmond jegyző megkérdezi, maradhat így?

 

Hartai Béla polgármester válasza, igen.

 

Forintos Ervin elnök megkérdezi, hogy kérdés, hozzászólás van-e? Mivel nincs, kéri, hogy aki az előterjesztésben szereplő rendelet módosítását támogatja, kézfelemeléssel jelezze.

 

Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsága 6 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül meghozza az alábbi határozatot:

 

114/2026. (IV.27.) Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsági határozat

Badacsonytomaj Város Önkormányzata 2026. évi költségvetésének II. előirányzat módosításáról

 

Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsága elfogadásra javasolja az előterjesztésben szereplő rendelet módosítását a Képviselő-testületnek.

Határidő:       azonnal

Felelős:           Forintos Ervin elnök

 

2./ Napirendi pont

Badacsonytomaj Város Év Tűzoltója címre javaslat

Előterjesztő: Hartai Béla polgármester

Előkészítő: Kovács Ágnes ügyintéző

Meghívott: Molnár Péter tű. alezredes, tűzoltóparancsnok

 

Forintos Ervin elnök ismerteti az előterjesztést. Elmondja, ez minden évben van, 2025-ben nettó 80 ezer forintot biztosított az önkormányzat külső személyi juttatások terhére. Molnár Péter úr javasolta Stumpf Márk tűzoltó őrmester urat. Megkérdezi, hogy kérdés, hozzászólás van-e? Mivel nincs, kéri, hogy aki el tudja fogadni az előterjesztésben szereplő határozati javaslatot, kézfelemeléssel jelezze.

 

Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsága 6 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül meghozza az alábbi határozatot:

 

115/2026. (IV.27.) Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsági határozat

Badacsonytomaj Város Év Tűzoltója címre javaslat

 

Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsága az előterjesztésben szereplő határozati javaslatot elfogadásra javasolja a Képviselő-testületnek.

Határidő:       azonnal

Felelős:           Forintos Ervin elnök

 

 

3./ Napirendi pont

Badacsonytomaj VN Kft. 2025. évi beszámolója

Előterjesztő: Hartai Béla polgármester

Előkészítő: Rakics Anna ügyvezető

Meghívott: Rakics Anna ügyvezető, Horváth György könyvvizsgáló

 

Forintos Ervin elnök ismerteti az előterjesztést. Elmondja, hogy Tisztelettel köszöntöm körünkben Horváth György könyvvizsgáló urat. Akkor első körben kérdezem a tisztelt bizottság tagjait a beszámolóval kapcsolatban, kinek van kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, akkor az ügyvezetőt kérdezem, hogy kiegészítése van-e?

 

Rakics Anna ügyvezető elmondja, tényszerű adatok szerepelnek a beszámolóban, úgyhogy változtatni nem szeretnék.

 

Horváth György könyvvizsgáló hozzászólva elmondja, üdvözlöm a bizottságot, mivel most találkozunk még először. Igazából nekünk ez az első évünk volt, hogy átvizsgáljuk a társaságnak a könyveit. Igazából egy elég összetett és sok mindenre kiterjedő vizsgálati módszereink vannak. Tehát pont itt a kolléganőnek meséltem, hogy olyan szintű az informatikai hátterünk, hogy a legalapvetőbb bizonylatig lemenően tudunk mindent vizsgálni és mindent látunk. Pont ügyvezető asszonynak mondtam, hogy vannak olyan gazdasági események, amik a vállalkozóknak a, hogy is mondjam, kiszolgáltatottak vagyunk a vállalkozókkal kapcsolatban, hogy valaki azonnali fizetést akar, és a többi, és a többi. A lényeg az, hogy működés tekintetében, költség tekintetében, bevételek tekintetében, az egész számviteli rendszerét, a Kft-nak átnéztük. Tehát igazából a szabályszerűség részéről azt tudom mondani, hogy a héten tartandó testületi ülésre én egy előzetes könyvvizsgáló jelentést kiadtam, ami alapján javaslom a testületnek elfogadni, és azt követően közzé lehet tenni majd ezt a beszámolót. Ez az első része. A második része, aki ezt elolvasta, ezt az anyagot velem együtt, én szerintem abban vannak olyan kérdések, amit az ügyvezető asszony elrejtett a mondatokban. Ugye mindig gond egy önkormányzat által működtetett szervezetnek a szolgáltatása és a finanszírozása. Mindenki ismeri a magyarországi elemi költségvetési finanszírozási rendszereket és az adók adózásának a rendszerét, és ebből adódóan ugye behatárolva van az önkormányzat, hogy milyen forrást tud biztosítani. A másik oldal pedig ugye a követelmények, egyrészt nem tudom, így helyileg mennyire érvényesül mondjuk, vagy politikai nyomás a képviselők felé vagy a polgármester felé, de ezeknek a lakóknak az elvárásai vagy a közhangulat, itt olvasva különböző bejelentéseket és egyebeket, tehát azt hiszem, hogy nagyon-nagyon rossz hangulat van ebben a jelenlegi helyzetben, és itt azért megvalósítani egy-két feladatot, ahhoz nem biztos, hogy mindig pénz kell. Most gondolok itt egy olyan dologra, ami szemet szúrt, mondjuk a szemét és a köztisztaság és az iparfenntartási részen, ahol ugye elhangzott a panasz, hogy az üdülőtulajdonosoknak milyen jellegű elvárása van és milyen jellegű hozzáállása van. Én azon gondolkozom, hogy ilyenkor van-e arra lehetősége egy önkormányzatnak, hogy mondjuk önkormányzati rendeletek tekintetében valamilyen szigorítást esetleg, hogy a lakosság már lássa el azt a feladatot, hogy ami az ő feladata az ő előtte levő területen, vagy mindent az önkormányzattól várok el, és minimális az az adó, amit be akarok fizetni ezért. Tehát én ilyeneket is érzek a megjegyzések között. Aztán van egy másik dolog, ami már a legelső beszélgetésünkkor Annával felvetődött, ez a nem tudom mi a neve, ez a Babi, ennek a kerékpárnak a kérdése, vagy esetleg gondolkodott-e azon az önkormányzat, hogy ebben egy olyan, tudom, lejárt a fenntartási időszak, de esetleg egy olyan lehetőség a forráshiányra tekintettel, hogy valami külső vállalkozói forrás bevonása és valami közös üzemeltetés lehetősége, mert én úgy vagyok vele, hogyha van valami eszközöm, van valami vagyonom, azt én nagyon-nagyon rosszul érzem, hogy azt nem tudom a köz érdekében működtetni, és mondjuk nem tudok esetleg bevételt generálni. Tehát ilyenekre. A strandi részeket nem látom át, megmondom őszintén, de jövőre majd szerintem jobban fogom látni. Ott azért nekem ez az egész strandüzemeltetés, működtetés. Annyit el tudok mondani, nagyon sok Balaton-parti ügyfelem van, és ami a nagy panasz volt a tavalyi szezonnal, hogy a tavalyi szezon ilyen volt. Tehát ez azt jelentette, hogy leesett az eső pénteken, üres volt a strand hétvégén. Lefoglalta a novemberhez képest a német vendég lefoglalta egy héttel, mielőtt jött volna a szállást, most ez például Balatonfüred, és ha rossz idő volt, két nap múlva lemondta és nem jött. Tehát annyira hektikus és annyira kiszolgáltatottak vagyunk az időnek, hogy én nem tudom, hogy ott lehet-e csodát tenni, ugyanakkor meg fent kell tartania, be kell menni a létszámnak, és nem irigylem önöket itt helyben a létszámot találni. Több száz ügyfelünk van az irodánknak, és az ügyfelei valamennyi ügyfelünk arra panaszkodik, hogy a munkaerő. Tehát vagy nincs munkaerő, vagy jön a munkaerő és 50 forintért másnap megy a másik céghez. Ezt sem értem, miért nem lehet ezt jogilag elrendezni, hogy mondjuk bevezetni ezt a régi igazolást, hogy miért lépett ki a cégtől, és miért akar a másikhoz menni, és jön hozzám, látom, hogy egy napig volt ott, és kilépett azért, mert 50 forinttal többet keres. És akkor nem veszem fel. Tehát valahogy meg lehetne ezeket is megoldani, a nagyobb gond viszont a fejekben van. Tehát én úgy látom, hogy a fiataloknál olyan indíttatás van, hogy nem tudom, hogy honnan jön, a családból, az iskolából, hát a társadalomból, igazából borzasztó ilyen emberanyaggal keresni egy részt, meg ilyennel dolgoztatni. Tehát én ezeket a gondokat látom a kft működtetésében. Én önöknek sok sikert kívánok, hogy ebben tudják támogatni az Anna munkáját, mert azért a hátát veregetik, hogyha ő jól dolgozik. Úgyhogy bármely kérdésükre nagyon szívesen válaszolok. Én nyugodt lelkiismerettel úgy látom, hogy ez a gazdálkodás rendben van, ezek bizonylatokkal, számlákkal, szerződésekkel alátámasztottak. Néha sokaltam az összeget, de nem tudok belekötni, mert én, mint vállalkozó, én is találkozom ezekkel a számokkal és borzasztó, hogy milyen inflációval. Úgyhogy hát hallva, hogy mi az idei előirányzata a működéshez, hát nem tudom, hogy mennyire lesz elég, vagy vállalkozásba mit lehet többet behozni. Azt kívánom, hogy jó idő legyen nyáron, és a strandokon dőljön a résztvevők, a strandolók és dőljön a bevétel, úgyhogy köszönöm a figyelmet.

 

Forintos Ervin elnök megkérdezi, más kiegészítés van-e az anyaghoz?

 

Hartai Béla polgármester elmondja, nekem annyi lenne, tehát hogyha az Annának akár dicsérik, akár éppen nem dicsérik a munkáját nekünk ez teljesen független. Dicsérjük az Annát, legalább mi igen.

 

Forintos Ervin elnök elmondja, ebben az anyagban azért vannak olyan intő jelek, vagyis amivel muszáj lesz foglalkozni, a temető ügy, meg satöbbi, satöbbi, nem akarom sorolni, most itt már nem veszem el rá az időt, hogy ezekkel azért időben, az év folyamán elő kell venni és át kell nézni. Felügyelőbizottság ezt az anyagot látta?

 

Rakics Anna ügyvezető válasza, igen.

 

Forintos Ervin elnök megkérdezi, hogy kérdés, hozzászólás van-e? Mivel nincs, kéri, hogy aki el tudja fogadni az előterjesztésben szereplő határozati javaslatot, kézfelemeléssel jelezze.

 

Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsága 6 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül meghozza:

 

116/2026. (IV.27.) Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsági határozat

Badacsonytomaj VN Kft. 2025. évi beszámolója

 

Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsága elfogadásra javasolja a Képviselő-testületnek az előterjesztésben szereplő határozati javaslatot.

 

Határidő:       azonnal

Felelős:           Forintos Ervin elnök

 

 

4./ Napirendi pont

Menü Kft. 2025. évi beszámolója

Előterjesztő: Hartai Béla polgármester

Előkészítő: Molnárné Keller Csilla ügyvezető

Meghívott: Molnárné Keller Csilla ügyvezető

 

Forintos Ervin elnök ismerteti az előterjesztést. Első körben akkor szeretném megkérdezni a tisztelt bizottság tagjait, hogy van-e kérdés, hozzászólás? Mivel nincs, kérem az ügyvezetőt, hogy az esetleges kiegészítését tegye meg.

 

Molnárné Keller Csilla ügyvezető elmondja, szerintem a számok beszélnek. Igazából kiegészítésem nincsen.

 

Forintos Ervin elnök elmondja, keretösszegen belül vagytok, azt látom.

 

Tringer László bizottsági tag hozzászólva elmondja, dicséretes, hogy 1 millió 200 ezer forint pozitív eredménnyel zárt.

 

Forintos Ervin elnök megkérdezi, nyári vendég étkezéssel kapcsolatban tudunk valamit?

 

Molnárné Keller Csilla ügyvezető válaszában elmondja, vannak jelentkezők, és tudjuk növelni a létszámot szerintem. Rajta vagyunk.

 

Forintos Ervin elnök elmondja, még egyszer köszönjük a munkát. Aki el tudja fogadni azt a beszámolót, kézfelemeléssel jelezze.

 

Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsága 6 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül meghozza:

 

117/2026. (IV.27.) Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsági határozat

Menü Kft. 2025. évi beszámolója

 

Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsága elfogadásra javasolja a Képviselő-testületnek az előterjesztésben szereplő határozati javaslatot.

 

Határidő:       azonnal

Felelős:           Forintos Ervin elnök

 

 

5./ Napirendi pont

A Badacsonytomaj belterület 2026 hrsz-ú ingatlannal kapcsolatos elővásárlási jog

Előterjesztő: Hartai Béla polgármester

Előkészítő: Horváth Márta alpolgármester

 

Forintos Ervin elnök ismereti a napirendet. Felkéri az alpolgármester asszonyt a tájékoztatásra.

 

Horváth Márta alpolgármester elmondja, tárgyalta ezt az ügyet már a bizottság és a testület, amikor úgy döntött, hogy kérjük be az értékbecslést a DRV-től, az értékbecslést bekértük, a DRV kérésére, mivel nem publikus az anyag, nem csatoltuk a mellékletbe a lényeges információkat az előterjesztésbe leírtam. Csatoltam be képet is az ingatlanról, illetve egy helyszínbemutató térképmásolatot.

 

Forintos Ervin elnök megkérdezi, kérdés, hozzászólás van-e? Mivel nincs elmondja, hogy akkor fedezethiány miatt lemondunk az elővásárlási jogunkról, igaz?

 

Hartai Béla polgármester hozzászólva elmondja, nem. Csak szeretném jelezni, tehát a jegyző úr a törvényességi felügyeletet látja el a bizottságnál is, meg a testületnél is. Tehát ez egy fontos történet. Az elővásárlási jog az egy másik fontos kérdéskör. Az elővásárlási jog abban a pillanatban, amikor majd lesz szerződés, jó? Itt látjuk, hogy miről kell lemondani. Arról tudunk lemondani, itt a DRV véleményem szerint megpróbál minket megvezetni azzal, hogy beküldött egy magas értékbecslést, mi lemondunk az elővásárlási jogról, és esetleg abba a hibába fogunk esni, hogyha értékesítésre kerül az ingatlan, akkor esetleg nem a becsült áron fog megtörténni. Tehát úgy gondolom, hogy nem az elővásárlási jogról mondunk le, hanem most nem kívánunk élni vásárlási joggal, mert nincs elővásárlás. Nincs szerződés, tehát nincs mit elő megvásárolni, tehát jelen pillanatban vásárlási szándékunk nincs. És az elővásárlási jogról meg nem mondunk le. Elővásárlási jog akkor keletkezik, hogyha egy szerződés ide bekerül, hogy ez van. És akkor eldönthetjük, hogy mi élünk-e az elővásárlási jogunkkal. De ilyen nincs. Tehát csak azért, hogy tiszta legyen mindenkinek Végül is akkor az lesz a történet, hogy most megvárjuk a szerződésüket, majd akkor eldöntjük, hogy élünk-e az elővásárlási jogunkkal.

 

Horváth Márta alpolgármester hozzászólva elmondja, igazából ezt csak a DRV nevezte elő vásárlási jognak. A megkeresés, amivel a DRV megkereste az önkormányzatot, igazából az van benne, hogy lehetőséget adott a DRV arra, hogy az ingatlanok fekvése szerinti önkormányzatnak forgalmi értékkel, felajánlja ezt az ingatlant. Ők a megkeresésben elővásárlási jogot írtak, de gyakorlatilag nem az. Előre megvásárolhatja az önkormányzat az ingatlant még mielőtt kirakják versenyeztetésére, erről szól. Tehát nem az a tipikus elővásárlási jog, amikor az önkormányzatnak valamilyen jog útján elővásárlási joga keletkezik.

 

Forintos Ervin elnök megkérdezi, akkor a versenyeztetési eljárás piaci értéke az 58 millió, innen indul?

 

Horváth Márta alpolgármester válasza, igen.

 

Hartai Béla polgármester elmondja, igen érdekes, ebbe már többször belefutottunk. Ugye azt hiszem, talán egy olyan félévvel ezelőtt a Józsi meg is kapta a feladatot, ott is volt egy elővásárlás, amikor nem értettük, hogy az önkormányzatnak miért ajánlják fel elővásárlásra. És ugye volt egy törvénymódosítás, amikor az van, hogy a településnél nincs rá jegyezve, de mivel nemzeti parkos terület vagy valami ilyesmi magyarázat volt, javaslom a bizottságnak, hogy bízza meg az ügyvéd urat, hogy a testületi ülésre ezzel kapcsolatosan, hogy mindenkinek pontos képe legyen arról, hogy mikor és hogy van elővásárlási joga az önkormányzatnak, adjon tájékoztatást. És ugye itt azért érdekes, mert ugye a DRV-nek is, meg minden állami történetnek van mérlegelési lehetősége, mint például itt, hogy mérlegel a DRV, hogy annak, aki jogosult, lehet, hogy versenyeztetési eljárás nélkül értékesíteni lehessen. Mondták, hogy itt erről van szó, de attól még ez nem biztos, és ha már egyszer ők elővásárlást írnak, tehát nekünk nem az ellen kell tiltakozni, hogy ők hogyan fogalmaznak, vagy hogy nem, hanem az számunkra úgy lesz előnyös.

 

Forintos Ervin elnök megkérdezi, a társaság mennyit érhet el plusz-mínusz?

 

Török Zoltán bizottsági tag válaszában elmondja, 10%-ot.

 

Hartai Béla polgármester elmondja, ez rendelet szinten van, ugye a kiírásnál igen. Aztán utána már ahogy van, az már egy másik kérdés, de például most majd a következő napirendi pont, vagy nem a következőnél, valamelyik napirendi pontnál benne lesz ugye a tördemici ingatlan, ugye ott már van arra lehetőség, hogy elmozduljál, hiszen van két érvénytelen kiírásod. Nem biztos, hogy kell, de ott már van lehetőséged.

 

Forintos Ervin elnök elmondja, jó, akkor annyival egészítjük ki a határozati javaslatot, hogy a testületi ülésig az ügyvéd úr nézze át ezt. Nézze meg, hogy van-e. Tehát, hogy az elővásárlási jog az létezik-e, és ha igen, akkor hogyan.

 

Hartai Béla polgármester hozzáteszi, Badacsonytomaj város területén az ilyen állami ingatlanokra, ugye van ez a rész, nem tudom, hogy honnan, vagy hogy leledzik, vagy csak félreértésből, legyen egy konkrét állásfoglalás a részéről, hogy ez így van. Ne kezdjünk el kitalálgatni. Nem vagyunk jogászok.

 

Török Zoltán bizottsági tag elmondja, abban kell döntenünk, egy olyan döntést kell hozni, hogy forrás hiányában ezt jelen pillanatban a Badacsonytomaji Önkormányzat nem tudja megvásárolni, de az elővásárlási jogáról nem mond le, amennyiben ez értékesítésre kerül, kérjétek megküldeni, hogy írják le az összeget, amiért esetleg egy külső megvásárolná. És akkor léphetünk szerintem ezzel kapcsolatban.

 

Dr. Ladányi Zsigmond jegyző elmondja, adott esetben a szerződést küldik meg és arra kell rávezetni, hogy él-e vagy nem él-e vele.

 

Forintos Ervin elnök elmondja, jó, ezt az elővásárlási jogot tisztázzuk, mert ugye a hármas pont az, hogy nem kíván élni az elővásárlási jogával. Úgyhogy ezt akkor innen egyelőre vegyük is ki szerintem, a hármas pontot. az ügyvéd úr akkor testületi ülésen adjon állásfoglalását arra, hogy a településen, nem csak ez, hogy állunk, mik azok az ingatlanok, amire vonatkozhat az önkormányzat elővásárlási joga? Mit fed le? Ezt akkor derítsük ki, jó? Kéri, hogy aki a határozati javaslattal egyetért, kézfelemeléssel jelezze.

 

Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsága 6 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül meghozza:

 

118/2026. (IV.27.) Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsági határozat

A Badacsonytomaj belterület 2026 hrsz-ú ingatlannal kapcsolatos elővásárlási jog

 

Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsága elfogadásra javasolja a Képviselő-testületnek az előterjesztésben szereplő határozati javaslat elfogadását azzal a kiegészítéssel, hogy ügyvéd úr legyen szíves általános tájékoztatást adni az önkormányzat elővásárlási jogosultságaival kapcsolatban. Valamint nem mondunk le az elővásárlási jogról, jelen pillanatban nem merül fel ez a jogosultság. Amennyiben az elővásárlási jog, mint jogintézmény ténylegesen megjelenik az önkormányzat előtt, úgy az információk birtokában dönt majd a testület.

 

Határidő:       azonnal

Felelős:           Forintos Ervin elnök

 

 

 

Forintos Ervin elnök megkérdezi, ne haragudjatok, azért megkérdezem, hogy muszáj nekünk azt beleírni, hogy az önkormányzat költségvetése tartalmaz-e fedezetet vagy nem tartalmaz fedezetet? Szerintem nem kell nekünk ezt publikálni. Mert ha akarod, tartalmaz, ha nem akarod, nem tartalmaz.

 

Hartai Béla polgármester elmondja, az, hogy a költségvetésbe mikor mi kerül bele, meg hogyan, azt a testületnek a hatásköre eldönteni.

 

6./ Napirendi pont

A Kisfaludy-kilátó felújításával kapcsolatos kivitelezési feladatok ellátása – döntés a

Badacsonytomaj Városüzemeltetési Nonprofit Kft. megbízásáról

Előterjesztő: Hartai Béla polgármester

Előkészítő: Horváth Márta alpolgármester

 

Forintos Ervin elnök ismerteti az előterjesztést. Felkéri az alpolgármester asszonyt a tájékoztatásra.

 

Horváth Márta alpolgármester elmondja, ahogy leírtam az előterjesztésben is, megérkezett a 25 millió forint támogatás a Kisfaludy kilátó felújítására, a Versenyképes Járások program keretében nyertünk támogatást erre a célra. Ugye készült 2024-ben egy szakértői vélemény, ennek pontosítása, meg hogy igazából még fennállnak-e ezek, vagy már romlott az állapota egy helyszíni bejárás keretében megnéztük a kilátót, meghatároztuk a műszaki tartalmat, leleveleztük a támogatóval, hogy lehet-e ez az úgynevezett in house beszerzés a VN Kft-vel kapcsolatban. Azt írták, hogy lehet. Azt is megkérdeztem, hogy mekkora részben vonhat be alvállalkozót, nincs korlátozva, tehát írásban vannak ezek a válaszok meg a nyilatkozat, úgyhogy mivel eléggé összetett feladat és nehezen megközelíthető, itt le is írtam az előterjesztésben az indokokat, hogy miért javasoljuk, hogy a kft vegyen benne részt, plusz még ugye bizonyos eredmény is itt marad az önkormányzatnál ebben az esetben.

 

Török Zoltán bizottsági tag hozzászólva megkérdezi az ügyvezetőt, hogy nektek ilyen személy, műszaki személy van a cégben, miért nem lehetne úgy megcsinálni, hogy alvállalkozóként nyeri el városüzemeltetés?

 

Horváth Márta alpolgármester válaszában elmondja, mert az önkormányzat nem fővállalkozó, mert nincs ilyen tevékenysége.

 

Török Zoltán bizottsági tag hozzászólva elmondja, de a projektet lebonyolíthatná, mint ahogy eddig is. Értem én, hogy el kell egy-két dolgot hallgatni, akkor kimondom itt, mint a tévé előtt, hogy én már azt hallottam, hogy át lesz játszva az egész Ervin neked. Ezt pletykálják a faluban, direkt nem a tévé előtt akarom ezt mondani. Remélem, nem igaz, de hogyha igaz, az se zavar, mert helyi vállalkozó vagy, de ezt hallottam, inkább itt mondom, nem a tévé előtt.

 

Rakics Anna ügyvezető hozzászólva elmondja, igazából én is hallottam ezeket az információkat, én úgy gondolom, hogy az önkormányzat saját cége vagyunk. Tehát ez több alkalommal előfordult már, hogy szóba került az, hogy ilyen beruházásokat a VN Kft-n keresztül hajt végre az önkormányzat, több okból kifolyólag is. Én nem gondolnám azt, hogy ez akkora dolog lenne, hogy ezt a feladatot átadja a VN Kft-nek. Természetesen vannak olyan munkafolyamatok, amit nem fogunk tudni végrehajtani, azért nagyon kevés olyan helyi vállalkozó lenne, azt nem tudom, hogy volt-e fent a képviselők közül bárki a kilátóban. Tudja, hogy miről van szó, tehát itt azért nagyon sok alpin technikás feladat van, amit ugye úgy kell végrehajtani, tehát mindenféleképpen kell alvállalkozót bevonni. Most az, hogy az helyi vállalkozó vagy teljesen az ország másik végéről, mindegy, ajánlatok lesznek bekérve, tehát én úgy gondolom, hogy semmi nincsen - és ezt ki tudom jelenteni -, semmi nincsen lepapírozva nincs semmi kőbe vésve, természetesen meg lesz keresve több helyi vállalkozó is, ahogy idegenek is, tehát az, hogy most ki mit beszél a településen, az nem ide tartozik a bizottságra. És én ezt ki is kérem magamnak, hogyha ez a VN Kft-n keresztül fog zajlani, hogy ezzel meg legyünk vádolva, hogy ezt ki van játszva. Tehát ezt itt most személyesen kikérem magamnak. És ezt én jegyzőkönyvbe is tudom mondani.

 

Hartai Béla polgármester hozzászólva megkérdezi, Anna, az előző ciklusban hány in house beszerzés volt?

 

Rakics Anna ügyvezető válaszában elmondja, egy kezem meg tudom számolni.

 

Hartai Béla polgármester elmondja, de volt. Akkor valaki megvádolt téged azzal, hogy kijátszol bármilyen munkát? Ez már önmagában tényleg sértő mindenki nevében.

 

Török Zoltán bizottsági tag elmondja, nem én találtam ki, hallottam. Én csak azért mondtam el, hogy játsszunk tiszta lapokkal. De nincs ezzel gond, régen azért voltak az Annáék bevonva főleg, mert ti áfások voltatok, az önkormányzat meg nem volt áfás. Az áfás munkákat próbáltuk átvenni, nem? Nagyon sok nem volt. De nincs is ezzel gond. Nekem nincs ezzel gondom. Az szabályos, csak nehogy úgy járjunk, mint annak idején Sümegen volt valami balhé belőle. Hogy az önkormányzat kiadta a saját cégének. De hogyha van róla papír meg nyilatkozat, hogy ez törvényes, akkor én tudom támogatni. Nincs ezzel semmi gond.

 

Horváth Márta alpolgármester elmondja, azért ezért a munkáért nem fognak verekedni. Nem lehet megközelíteni, tehát most voltunk fent, de a levegőt alig kaptam, mire felmentem. Nem, hogy még vinnem kellett volna nem tudom milyen anyagokat magammal, több száz kilót, tehát azt oda felvinni, akkor a szerkezet nem olyan, hogy odarakok egy állványt, ott le kell lógni. A leszerelt szintet azt alá kell támasztani, ott nap mint nap fel kell menni, le kell jönni, tehát maga az organizáció is nagyon-nagyon nehéz, úgyhogy nem nagyon fogunk könnyen találni valakit, úgyhogy szerintem meg kell köszönni annak, aki majd elvállalja.

 

Forintos Ervin elnök elmondja, főleg úgy, hogy te tudod a legjobban, mikor ti felületkezeltetek, hogy hogy az micsoda volt. És az a baj, hogy idáig az önkormányzat nem költött rá semmit se. Oké, hogy nem ez a legfontosabb prioritás, hogy erre költeni kell, azt aláírom, csak most már olyan állapotok vannak ott, ami azt a 100 milliós kilátót, ha ez még egy pár évig így lesz, akkor nem 20 milliót kell ráfordítani, hanem 80-at. Ezt te is nagyon jól tudod. Sőt, már most is lennének olyan elemek, amiket ki kéne cserélni, csak nem lehet.

 

Török Zoltán bizottsági tag elmondja, ehhez kapcsolódóan te jóban vagy Fonyóddal, ott állítólag lebontották, mert olyan fából készült. Itt akkor, mert ugye vörösfenyőről volt szó, és aki kiderült ott is, hogy nem abból készült, itt akkor rendben van ez a része?

 

Forintos Ervin elnök elmondja, ott van a műszaki szakértői vélemény, el kell olvasni. Ez, ha most még ebben a formában egy 10-15 évre megoldja azt, hogy nem kell lebontani. Csak ha most nem lesz hozzányúlva, föl lehet menni, meg lehet nézni, akkor utána bontás.

 

Rakics Anna ügyvezető elmondja, most úgy csináltok, mintha ez egy ilyen új csoda lenne, de ez körülbelül 2 éves téma. Ezt még az előző képviselő-testület és vezetés alatt is meg lehetett volna oldani, úgyhogy lehet, hogy nem kellene azt mondogatni, hogy a városüzemeltető kinek fogja kijátszani a feladatot.

 

Török Zoltán bizottsági tag elmondja, azért mondtam, mert ezt mondják.

 

Forintos Ervin elnök elmondja, jó, akkor térjünk vissza a témára. Kérdés, hozzászólás van-e? Ha és amennyiben nincs, akkor aki az előterjesztésben szereplő határozati javaslatot el tudja fogadni, kézfelemeléssel jelezze.

 

Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsága 6 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül meghozza:

 

119/2026. (IV.27.) Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsági határozat

A Kisfaludy-kilátó felújításával kapcsolatos kivitelezési feladatok ellátása – döntés a

Badacsonytomaj Városüzemeltetési Nonprofit Kft. megbízásáról

 

Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsága elfogadásra javasolja a Képviselő-testületnek az előterjesztésben szereplő határozati javaslatot.

 

Határidő:       azonnal

Felelős:           Forintos Ervin elnök

 

 

7./ Napirendi pont

A 288/2025. (X.29.) Képviselő-testületi határozat javítása

Előterjesztő: Hartai Béla polgármester

Előkészítő: Horváth Márta alpolgármester

 

Forintos Ervin elnök ismerteti a napirendet. 

 

Horváth Márta alpolgármester elmondja, adminisztrációs hiba miatt véletlenül nem az került a határozati kivonatba, mint amiről döntött a képviselő-testület, ezért javítani szükséges.

 

Forintos Ervin elnök megkérdezi, hogy kérdés, hozzászólás van-e? Mivel nincs kérdés, kéri, hogy aki az előterjesztésben szereplő határozati javaslattal egyetért, kézfelemeléssel jelezze.

 

Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsága 6 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül meghozza:

 

120/2026. (IV.27.) Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsági határozat

A 288/2025. (X.29.) Képviselő-testületi határozat javítása

 

Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsága elfogadásra javasolja a Képviselő-testületnek az előterjesztésben szereplő határozati javaslatot.

 

Határidő: azonnal

Felelős:    Forintos Ervin elnök

 

 

8./ Napirendi pont 

Dr. Pinterits Judit fogszakorvos kérelme a fogorvosi feladatellátási szerződés módosítására

Előterjesztő: Hartai Béla polgármester

Előkészítő: Horváth Márta alpolgármester

 

Forintos Ervin elnök ismerteti a napirendi pontot.

 

Horváth Márta alpolgármester elmondja, a fogorvosnő kérelemmel fordult a képviselő-testülethez, amelyben kérte, hogy módosítsuk a szerződés 7. pontját. Ugye nem csak Badacsonytomaj város önkormányzata kötötte ezt a feladatellátási szerződést, hanem még másik négy önkormányzat is. A szerződésben jelenleg úgy van, hogy a fogorvosnőnek kell karbantartani, vagy állni ezeket a költségeket, amik az eszközök karbantartásával, üzemeltetésével járnak. Most érkezett be egy kötelező felülvizsgálatból a fogorvosi székre egy 1.292.000 forintos árajánlat, és emiatt kéri, hogy ezt a szerződést módosítsa az önkormányzat, hogyha lehet, akkor vállalja be ezeknek a költségeknek a fizetését, mivel az önkormányzat tulajdonában vannak ezek az eszközök.

 

Forintos Ervin elnök elmondja, akkor itt a leglényegesebb pont az, hogy az új szerződés módosítás, ha alá lesz írva, akkor az 1.292.301 forintot az önkormányzat a lakosságszám arányában fogja megosztani ezt a fedezetet is.

 

Horváth Márta alpolgármester hozzáteszi, amennyiben hozzájárul a többi önkormányzat, vagy egy perjellel írtam a javaslatot, vagy az önkormányzat, tehát Badacsonytomaj Város Önkormányzata biztosítja, vagy a társult önkormányzatok között lakosságszám arányában megosztja, ahogy a testület gondolja, hogy legyen ez a költség.

 

Forintos Ervin elnök elmondja, ez a feladatellátási szerződésmódosítás a tagönkormányzatokkal együtt lesz az aláírva abban a percben.

 

Mékli Bernadett alpolgármester hozzászólva elmondja, csak úgy tudom elképzelni, hogy ők is, a plusz négy önkormányzat is, szálljon be és akkor úgy módosítani a szerződést, és akkor lakosságarányosan fizessük ki.

 

Forintos Ervin elnök elmondja, tegyük föl, mi most támogatjuk ezt, hogy a ránk eső részt az előterjesztés alapján biztosítjuk, és mi van akkor, hogyha a másik önkormányzatok azt mondják, hogy ők pedig nem.

 

Hartai Béla polgármester elmondja, akkor ki kell, hogy kerüljenek az ellátási körből. Tehát akkor itt módosítani kell vele az ellátási kört, aki nem vállalja, az ki fog esni, és oldja meg máshogy a saját fogászati ellátását.

 

Forintos Ervin elnök elmondja, egyetértek. Megkérdezi, hogy kérdés, hozzászólás van-e? Mivel nincs, kéri, hogy aki az előterjesztésben szereplő határozati javaslattal egyetért, kézfelemeléssel jelezze.

 

 

Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsága 6 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül meghozza:

 

121/2026. (IV.27.) Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsági határozat

Dr. Pinterits Judit fogszakorvos kérelme a fogorvosi feladatellátási szerződés módosítására

 

Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsága elfogadásra javasolja a Képviselő-testületnek az előterjesztésben szereplő határozati javaslatot.

 

Határidő: azonnal

Felelős:    Forintos Ervin elnök

 

 

9./ Napirendi pont

Önkormányzati tulajdonban lévő ingatlanok értékesítése – versenyeztetési eljárás

eredménye

Előterjesztő: Hartai Béla polgármester

Előkészítő: Gyimesi Mónika műszaki-igazgatási ügyintéző

 

Forintos Ervin elnök ismerteti az előterjesztést.

 

Gyimesi Mónika ügyintéző elmondja, első körben, február 25-én tárgyalt a testület, ekkor került a versenyeztetési, pontosabban kettő darab versenyeztetési felhívás közzétételre. Mivel eredménytelen volt, nem jelent meg ajánlott tevő ezen a versenytárgyaláson, ezért a rendelet értelmében újra meghirdetésre kerül, tehát két újabb versenyeztetési felhívás kerül közzétételre, és erre sem érkezett a ajánlattevő. Ezért van itt most a bizottság előtt. Itt ebben az esetben már két eredménytelen eljárás esetén tulajdonképpen amennyiben nem érkezik ajánlat, elbírálhatja a testület. Most a rendelet értelmében újabb versenyeztetési eljárás nélkül hasznosítható az ingatlan, ez esetben az ellenérték nem lehet kevesebb a kikiáltási árnál. Most abban kellene dönteni, elsősorban javaslat az, hogy eredménytelenné nyilvánítsuk az eljárást, és kiírjuk-e újra?

 

Hartai Béla polgármester elmondja, nem vagy. Tehát eredménytelen és majd utána az, hogy újra kiíjuk-e. Javaslom a bizottságnak, gondolja meg, hogy esetleg akár egy ingatlanost is meg lehetne bízni. Én úgy gondolom, hogy fel kell tenni ezt az ingatlan.com oldalra. Szerintem fönn is van. Ha valamilyen mozgást ér el, de a 10 százalékon belül, vagy esetleg egy kicsit olcsóbb áron megpróbálni.

 

Forintos Ervin elnök elmondja, egyetértek.  Akkor ez lesz a módosító, hogy akkor eredménytelennek nyilvánítjuk ezt a folyamatot és Mónika akkor indítsuk el és esetleg egy 10%-os eltéréssel hirdessük meg.  Megkérdezi, hogy kérdés, hozzászólás van-e? Mivel nincs, kéri, hogy aki az előterjesztésben szereplő határozati javaslattal egyetért, kézfelemeléssel jelezze.

 

Török Zoltán bizottsági tag elmondja, én tartózkodnék, ha lehetne, mert ugye azt, hogy eredménytelenné nyilvánítani, az egyértelmű, tehát az nem kérdés. Azt tudom támogatni, de ha lejjebb vinném egyből az árát, azt nem biztos. Akkor nemmel szavazok.

 

Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsága 5 igen szavazattal, 1 ellenszavazattal meghozza:

 

122/2026. (IV.27.) Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsági határozat

Önkormányzati tulajdonban lévő ingatlanok értékesítése – versenyeztetési eljárás eredménye

 

Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsága az előterjesztésben szereplő határozati javaslatot elfogadásra javasolja a Képviselő-testületnek.

 

Határidő:       azonnal

Felelős:           Forintos Ervin elnök

 

 

10./ Napirendi pont 

  Badacsonytomaj 016 helyrajzi számú kivett közút vásárlási szándékának ügye

Előterjesztő: Hartai Béla polgármester

Előkészítő: Gyimesi Mónika műszaki-igazgatási ügyintéző

 

Forintos Ervin elnök ismerteti az előterjesztést.

 

Gyimesi Mónika ügyintéző elmondja, 2022-be nyúlik vissza tulajdonképpen. Van itt egy kérelem az előterjesztés mellett. Ezzel indult 2022-ben, mert most ugye frissített kérelem van a testület előtt. Ekkor a 201/2022. június 29-i határozat alapján itt a 016 önkormányzati kivett helyi közút természetben itt a Páczay Villa vagy borlerakat mögötti útról van szó, amire ugye a kérelem alapján egy vásárlási szándék érkezett '22-ben, de ugye ez egy forgalomképtelen vagyontárgy, tehát hasznosítani ilyenformán nem lehet, ezért ugye az eljárások, amik megindultak első körben az egy telekalakítási eljárás, ennek az ingatlannak a kettéosztására, aminek a rendeletbe való átültetése még nem történt meg, meg a kataszterben sem, de nyilván most már két ingatlanról van szó. A kérelem az alsó részéről szól, annak a vásárlási szándékáról. Itt ahhoz, hogy ez az ingatlan a forgalomképtelenből átkerüljön forgalomképessé, egy útmegszüntetési eljárást kell lefolytatni. Ugye a helyi szabályozási terv ezt hozza is, mert megszüntető jellel van ellátva, tehát itt az út megszüntetési eljárást a kormányhivatal úti osztályánál kezdeményeztük. Ennek egyik pontja volt a földminősítési eljárás, a helyi közútból egy másik művelési ágba kell áthelyezni ezt az ingatlant, hogy végső soron ne a forgalomképtelen kategóriában legyen, ez történik most.

 

Forintos Ervin elnök megkérdezi, hogy kérdés, hozzászólás van-e. Mivel nincs, kéri, hogy aki az elhangzott határozati javaslattal egyetért, kézfelemeléssel jelezze.

 

Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsága 6 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül meghozza:

 

123/2026. (IV.27.) Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsági határozat

Badacsonytomaj 016 helyrajzi számú kivett közút vásárlási szándékának ügye

 

Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsága elfogadásra javasolja a Képviselő-testületnek az előterjesztésben szereplő határozati javaslatot.

 

Határidő:       azonnal

Felelős:           Forintos Ervin elnök

 

 

11./ Napirendi pont 

  Dr. Bodnár Attila jogi ügye

  Előterjesztő: Hartai Béla polgármester

  Előkészítő: Dr. Ladányi Zsigmond jegyző

 

Forintos Ervin elnök ismerteti az előterjesztést.

 

Dr. Ladányi Zsigmond jegyző elmondja, jó néhány hónapja indult ez az ügy. Az elmúlt alkalommal néhány mondatban tájékoztattuk a testületet. Ezt most egy picit kibontottam, így sem minden került még bele az előterjesztésbe. Nem tudom, hogy mire vagytok kíváncsiak, tehát leírtam néhány szempontot, és ugye úgy látjuk és azt javasoljuk, hogy ezt tovább kellene vinni, ezt az ügyet, mert valóban olyan egyértelmű és olyan visszaélések történtek, amelyet szerintem ki kellene, hogy vizsgáljanak és a végére kellene, hogy járjanak. Tényleg mondjátok el, ha valakinek van kérdése, vagy nem tiszta valami.

 

Török Zoltán bizottsági tag elmondja, nem is tudom, hívtam őt, de nem vette fel, nem tudtam vele beszélni.

 

Dr. Ladányi Zsigmond jegyző elmondja, az a lényeg, van egy okirat, amit a polgármester nem írt alá.

 

Török Zoltán bizottsági tag elmondja, oké, amit mondtál, hogy nem írt alá, de ugye a főispán jelölte ki januári hónapra. Ez épp olyan, hogy a rendőr megbüntet engem, és én nem írom alá, és úgy gondolom, hogy akkor az nem ér az a büntetés.

 

Dr. Ladányi Zsigmond jegyző hozzáteszi, elég távoli hasonlat. De mit kell akkor fizetni? Valaki megállapított büntetést, nem?

 

Török Zoltán bizottsági tag elmondja, de hát ugye a főispán jelölte ki, nem magát jelölte ki.

 

Dr. Ladányi Zsigmond jegyző elmondja, ez tény. Ezzel nincs mit vitatkozni. Tehát van egy irat ezzel kapcsolatban. Senki nem vitatja, hogy jött egy ilyen levél.

 

Török Zoltán bizottsági tag megkérdezi, első fokon elvesztettük?

 

Dr. Ladányi Zsigmond jegyző válasza, igen.

 

Forintos Ervin elnök elmondja, valamiért biztos a polgármester úr nem írta alá, gondolom én, majd ez el fog dőlni, tisztázva lesz teljes mértékben, hogy mi történhetett.

 

Dr. Ladányi Zsigmond jegyző hozzáteszi, ez olyan, mintha csak példaként, hogy egyedül nekem van a Nemzeti Jogtárhoz hozzáférésem. Fogom magam és akkor átírom a költségvetési rendeletet. Technikailag lehetőségem van rá. Felkerül a jogtárba, ott az érvényes rendelet onnantól. Aztán más kérdés, hogy mit csinál velem a testület, meg mit csinál velem a bíróság, hogyha ez kiderül.

 

Mékli Bernadett alpolgármester megkérdezi, ezek szerint a bíróság ezt figyelmen kívül hagyta, ha jól értelmezem?

 

Dr. Ladányi Zsigmond jegyző válaszában elmondja, nyilván. Többször elmondtuk, hogy büntetőeljárás van folyamatban. Felhívtam a rendőrséget, elmondták, hogy folyik a nyomozás benne, de döbbet nem mondhatnak el.

 

Forintos Ervin elnök megkérdezi, hogy kérdés, hozzászólás van-e. Mivel nincs, kéri, hogy aki az előterjesztésben szereplő határozati javaslattal egyetért, kézfelemeléssel jelezze.

 

Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsága 5 igen szavazattal, 1 ellenszavazattal meghozza:

 

124/2026. (IV.27.) Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsági határozat

Dr. Bodnár Attila jogi ügye

 

Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsága elfogadásra javasolja a Képviselő-testületnek az előterjesztésben szereplő határozati javaslatot.

 

Határidő:       azonnal

Felelős:           Forintos Ervin elnök

 

12./ Napirendi pont 

  SZ-L BAU Kft. jogi ügye

  Előterjesztő: Hartai Béla polgármester

  Előkészítő: Dr. Ladányi Zsigmond jegyző

 

Forintos Ervin elnök ismerteti az előterjesztést. Megkérdezi a jegyző urat, hogy kiegészítése van-e?

 

Dr. Ladányi Zsigmond jegyző elmondja, igen, nem tudom mennyire tudtátok átnézni, csak röviden. Ugye egy ajánlati biztosítékot fizetett be annak idején az SZ-L BAU az üggyel kapcsolatban, 9 millió forintot, és néhány hónappal ezelőtt született egy egyezség, aminek beleírtam a szerintem idevonatkozó tartalmát. Felek a vállalkozási szerződéssel és a perrel kapcsolatban a jelen egyezségben meghatározott igényeken kívül valamennyi igényükről kölcsönösen és visszavonhatatlanul lemondanak. Én szerintem a vállalkozási szerződéssel nagyon is kapcsolatosak, amihez az ajánlati biztosíték hozzátartozik. Az én olvasatomban. Most követelik a 9 millió forintot.

 

Forintos Ervin elnök elmondja ezt szerintem Józsi nagyon-nagyon szépen befoglalta a megállapodásba. Megkérdezi, hogy kérdés, hozzászólás van-e. Mivel nincs, kéri, hogy aki az előterjesztésben szereplő határozati javaslattal egyetért, kézfelemeléssel jelezze.

 

Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsága 6 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül meghozza:

 

125/2026. (IV.27.) Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsági határozat

SZ-L BAU Kft. jogi ügye

 

Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsága elfogadásra javasolja a Képviselő-testületnek az előterjesztésben szereplő határozati javaslatot.

 

Határidő:       azonnal

Felelős:           Forintos Ervin elnök

 

 

13./ Napirendi pont 

  Gesztenyesoron levő pavilonok hasznosításáról

  Előterjesztő: Hartai Béla polgármester

  Előkészítő: Gyimesi Mónika műszaki-igazgatási ügyintéző   

 

Forintos Ervin elnök ismerteti az előterjesztést. Felkéri az ügyintézőt a részletek ismertetésére.

 

Gyimesi Mónika ügyintéző elmondja, a tavalyi évben volt egy határozat a gesztenye soron levő pavilonok kiadásával kapcsolatban, és mivel abban a határozatban meg volt határozva a bérleti időtartam, és már mozgolódnak a bérlők ezzel kapcsolatban, ezért van itt előterjesztés formájában. Az idei évben is javasoljuk meghatározni a bérleti díjat és az időtartamot. Most az előterjesztésben az alpolgármester asszony jelezte, hogy valóban egy díjtétel van benne, viszont kétfajta pavilon van, ugye négy darab háromszor kettes, meg ötször kettes, tehát itt kétfajta díjtételt javasolt meghatározni. Tavalyi évben 8300 forint/nap volt áfa nélkül. És erre rájön a 4,4%, de ez csak javaslat itt a hat négyzetméteres pavilonok esetében, mert a 10 négyzetméter az jóval nagyobb díjtételt igényel.

 

Forintos Ervin elnök elmondja, akkor 8700 forint az alap 6 négyzetméteres pavilon, az 5x2 négyzetméteres pavilonra kellene ár, valamint minimum 75 nap és maximum 89 nap pedig bérelhető. Javaslatok?

 

Török Zoltán bizottsági tag elmondja, kérdésem lenne, először Mónikától, hogy akik tavaly meg tavalyelőtt hasonlóan bérelték, azok áfások?

 

Gyimesi Mónika ügyintéző válaszában elmondja, úgy tudom egy cég volt, a többi egyéni vállalkozó.

 

Török Zoltán bizottsági tag elmondja, akkor itt jelentős lesz nekik az áremelés.

 

Forintos Ervin elnök hozzászólva elmondja, ezzel nem értek egyet, mert leírhatja. Mindenki saját maga eldönti, hogy mit akar csinálni.

 

Török Zoltán bizottsági tag hozzáteszi, aki nem áfás, az nem írhatja le.

 

Forintos Ervin elnök elmondja, miért nem? Költségként leírhatja.

 

Török Zoltán bizottsági tag elmondja, nem akadtam ki, csak kérdeztem. Nincs értelme, hogy úgy felemeljük az árat, és esetleg nem lesz rá jelentkező.

 

Hartai Béla polgármester elmondja, megint visszatérnék arra, hogy elvek vannak. Azt beszéltük, hogy mint mindenhol, az inflációval növeljük az árat. Mivel beléptünk az áfakörbe, az ugye úgy értendő ebben az esetben, hogy az infláció plusz áfa, tehát innentől van plusz 4,4%.

 

Horváth Márta alpolgármester elmondja, általában 80 nappal számolva olyan 650-700 ezer forint plusz ÁFA bevételt jelent a szezonális bérlete ezeknek a 6 négyzetméteres bódéknak vagy árusító pavilonoknak. Ugye 10 négyzetméteresből két darab van. Nyilván, ha egységáron van, akkor én is inkább a tízet venném ki ugyanannyiért, mint a hatot, ezért mondtam én a Mónikának, hogy én javaslom, hogy ne egységes legyen, hanem négyzetméter arányosan a nagyobbért nagyobb összeget kérjen a Képviselő-testület.

 

Hartai Béla polgármester hozzáteszi, van egy elfogadott rendeletünk, áfával növeljük, tehát még sokat gondolkodni se kell. 11.049.-Ft a kicsi és 18.400.- a nagy, hogyha ezt követjük.

 

Török Zoltán bizottsági tag hozzászólva elmondja, mondjuk egy picit azt sokallom, lehet, hogy akkor egy kicsi engedményt adnék, de nem sokat. Esetleg tizenöt.

 

Hartai Béla polgármester elmondja, ott valahol igen. Legyen különbség is benne. Inkább a nettót határozzuk meg, jó? Tehát 8.700, meg akkor 12.000.

 

Forintos Ervin elnök elmondja, akkor az lesz a módosító javaslat, hogy 8.700.- forint/nap + áfa bérleti díjat javaslunk a 3x2 méter nagyságú pavilonra, ami már szerepel is az előterjesztésben, és a kettő darab 5x2 négyzetméter nagyságú pavilonra pedig javaslunk darabonként 12.000.- forint/nap + áfa bérleti díjat. Megkérdezi, hogy kérdés, hozzászólás van-e. Mivel nincs, kéri, hogy aki egyetért így ezzel a határozati javaslattal, kézfelemeléssel jelezze.

 

Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsága 6 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül meghozza:

 

126/2026. (IV.27.) Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsági határozat

Gesztenyesoron levő pavilonok hasznosításáról

 

Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsága elfogadásra javasolja a Képviselő-testületnek a határozati javaslatot.

 

Határidő:       azonnal

Felelős:           Forintos Ervin elnök

 

 

 

 

14./ Napirendi pont 

  Beszámoló a polgármester átruházott hatáskörben hozott döntéseiről

Előterjesztő: Hartai Béla polgármester

Előkészítő: Kovács Ágnes ügyintéző

 

Forintos Ervin elnök ismerteti az előterjesztést. Megkérdezi a polgármester urat, hogy kiegészítése van-e?

 

Hartai Béla polgármester elmondja, hogy nincs kiegészítése.

 

Forintos Ervin elnök elmondja, a zeneszolgáltatási engedélyekkel kapcsolatban arra jönnek kérelmek azért?

 

Hartai Béla polgármester válaszában elmondja, mint minden szezonkezdet kicsit nehéz, de a végére azért megszokják, hogy van egy 8 napos ügyintézési határidő is, és odáig eljutottunk, hogy az első kettőnél még csak figyelmeztetünk, és utána nem fogom kiadni, hogyha nincsen bent a 8 napban. Véleményem szerint lesz probléma is belőle, hiszen most nincs arra lehetőségünk, hogy mérlegeljünk azok között, hogy kik kérnek és hova adjál. Akkor, amikor 100 méteres sugarú körön belül 3 zenekérelem is van, akkor mindenki döntse el, hogy kinek adjak, egynek adjak, kettőnek, senkinek. Ki fog alakulni.

 

Forintos Ervin elnök megkérdezi, hogy kérdés, hozzászólás van-e. Mivel nincs, kéri, hogy aki egyetért az előterjesztésben szereplő határozati javaslattal, kézfelemeléssel jelezze.

 

Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsága 6 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül meghozza:

 

127/2026. (IV.27.) Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsági határozat

Beszámoló a polgármester átruházott hatáskörben hozott döntéseiről

 

Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsága elfogadásra javasolja a Képviselő-testületnek az eljárás folytatását.

Határidő:       azonnal

Felelős:           Forintos Ervin elnök

 

15./ Napirendi pont 

  Beszámoló a lejárt határidejű önkormányzati döntések végrehajtásáról

Előterjesztő: Hartai Béla polgármester

Előkészítő: Kovács Ágnes ügyintéző

 

Forintos Ervin elnök ismerteti az előterjesztést, megkérdezi, hogy kérdés, hozzászólás van-e? Mivel nincs, kéri, hogy aki az előterjesztésben szereplő határozati javaslattal egyetért, kézfelemeléssel jelezze.

 

Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsága 6 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül meghozza:

 

128/2026. (IV.27.) Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsági határozat

Beszámoló a lejárt határidejű önkormányzati döntések végrehajtásáról

 

Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi, ügyrendi, szociális- és a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével foglalkozó bizottsága elfogadásra javasolja a Képviselő-testületnek az előterjesztésben szereplő határozati javaslatot.

 

Határidő:       azonnal

Felelős:           Forintos Ervin elnök

 

 

Forintos Ervin elnök elmondja, mivel több napirend és hozzászólás nincs, a bizottság ülése véget ért, azt 15,07 órakor bezárja. Mindenkinek köszöni a munkát.

 

 

K.m.f.

 

 

                       Forintos Ervin                                                        Dr. Ladányi Zsigmond  

                       bizottság elnöke                                                                      jegyző

 

 

 

 

Nagyné Pál Zsuzsanna

bizottsági tag

                                                                                                             

 

 

 

EFOP-1.5.2-16-2017-00032

Humán szolgáltatások

fejlesztése

Vigyázunk Rád a Balatonon!

Önkorm. szolgálat

Régiós Kártya

Borbarangolás és Régiós Buszjárat

Szőlő és Bor éve 2017.


Erre a képre kattintva érheti el a Városi Művelődési Központ honlapját!